Aim high

Igår drog jag och klassen till the big apple Malmö! Vi hade fått biljetter till Malmö operas uppsättning av musikalen miss Saigon. Det var ett genrep men satan va bra det va! Hon som spelade huvudrollen Kim kunde inte ett ord svenska och lärde sig hela rollen ändå, helt sjukt coolt!

Miss Saigon utspelar sig främst i Vietnam under krigets slut när de amerikanska soldaterna bara hänger runt och köper horor. En vietnamesisk kvinna möter en amerikan dom blir kära men skiljs åt och sen blir det riktig dramatik.

Det var riktigt bra men jag blev besviken på den manliga huvudrollsinnehavaren som jag har hört mycket bra om men som jag tyckte var rätt platt.

Men Gud vad jag önskar att jag också ska få stå på en sådan scen och prestera ett så bra genrep! Drömmen har fått rejält med bränsle! Åh! Vill bara jobba ännu hårdare!

För övrigt gjorde vi vår show för skolan idag och det är så roligt att typ alla kommer och tittar och verkligen är intresserade. Det gick bra men inte riktigt i samma kaliber som miss Saigon. Nu vill jag bara sätta tänderna i ett nytt projekt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0